Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2011

Ιδού ο φράχτης! ~ Όχι στον Έβρο για τους λαθρομετανάστες...


...στην Αθήνα για τους Έλληνες:

-Ο «φράχτης» διαθέτει μόνο μία πόρτα εισόδου-εξόδου.
-Πάνω από δύο μέτρα το ύψος του, ο οποίος είναι και «σπαστός», για να υπάρχει η δυνατότητα να μεταφέρεται σε οποιοδήποτε μέρος.
-Έχει ειδικό σύστημα αντιστήριξης για να μην υποχωρεί στην πίεση του πλήθους:

Ενας ειδικός φραγμός με... «αμορτισέρ» κι αντιστηρίγματα που είχε κατασκευάσει προ τριετίας ελληνική εταιρεία, είναι αυτός που τοποθετήθηκε κατά μήκος της οδού Βασιλίσσης Σοφίας, έξω από το Κοινοβούλιο, για να μην υπάρχει σύγκρουση διαδηλωτών με δυνάμεις των ΜΑΤ, μετά την απόφαση των αγανακτισμένων να αποκλείσουν την Βουλή και να εμποδίσουν την προσέλευση των βουλευτών.

Η απόκτηση αυτού του φράκτη είχε αποφασισθεί μετά τα εκτεταμένα επεισόδια του Δεκεμβρίου 2008. Τότε η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ αναζητούσε έναν τρόπο για να συγκρατηθούν οι διαδηλωτές και να περιορισθούν οι καταστροφές στο κέντρο της Αθήνας. Ετσι λοιπόν αποφασίσθηκε η αγορά του συγκεκριμένου φραγμού αλλά και ενός οχήματος που θα εκτόξευε νερό με μεγάλη πίεση εναντίον των ταραξιών...


Γι' αυτόν τον λόγο λοιπόν, στις αρχές του 2009, ο υψηλόβαθμος αξιωματικός της Διεύθυνσης Αστυνομικών Επιχειρήσεων κ. Χρήστος Κούρβας είχε μεταβεί στο Παρίσι όπου είχε παρακολουθήσει σχετική επίδειξη από γαλλική εταιρεία η οποία προμήθευε παρόμοιους φραγμούς στην αστυνομία της Γαλλίας. Μάλιστα, εκτός των άλλων, μελετήθηκε και η απόκτηση ειδικών οχημάτων που μεταφέρουν αυτούς τους ενσωματωμένους φραγμούς.


Ομως, τελικώς αποφασίσθηκε, για λόγους περιορισμού του κόστους, την σχετική κατασκευή του φορητού φραγμού -και όχι μεταφερόμενου από οχήματα- να αναλάβει ελληνική εταιρεία. Υπολογίζεται ότι κατασκευάσθηκε πτυσσόμενος φραγμός -σε δεκάδες συνδεόμενα τμήματα- συνολικού μήκους περίπου 50 μέτρων. Ο φραγμός αυτός έχει ειδικό σύστημα αντιστήριξης για να μην υποχωρεί στην πίεση του πλήθους. Ακόμη, ορισμένα τμήματα του φράκτη έχουν μεταλλικές προεκτάσεις που καταλήγουν σε οχήματα που λειτουργούν σαν «απορροφητήρες» των κραδασμών. Επιπλέον, πολλές φορές τοποθετείται όχι σε ευθεία αλλά σε τεθλασμένη γραμμή, πάλι για να μην υποχωρεί σε επιθέσεις διαδηλωτών.


Τους τελευταίους μήνες υπήρχε εκπαίδευση των ανδρών των ΜΑΤ σε χώρο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την χρήση του συγκεκριμένου φράκτη καθώς και στην αντιμετώπιση των διαδηλωτών. Η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε ο φράκτης ήταν στις 5 Ιουνίου, στην οδό Ακαδημίας, για τον περιορισμό της κίνησης διαδηλωτών σε εκείνο το σημείο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το όχημα εκτόξευσης νερού έχει χρησιμοποιηθεί αρκετές φορές από την ΕΛ.ΑΣ και την τελευταία φορά στα επεισόδια της Κερατέας. (To Bήμα)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου