Δευτέρα 22 Αυγούστου 2011

Θεσσαλονίκη: Το μετρό πάει και... Καλαμαριά



Μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να έχει εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά, γεγονός που θα σημάνει και την έναρξη των διαδικασιών δημοπράτησης της συγκεκριμένης γραμμής.

Αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί ώς το τέλος του...
 έτους, προκειμένου να αρχίσει και η κατασκευή της, για την οποία θα απαιτηθούν 60 μήνες (συμβατικός χρόνος).


Το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΕΥΠΕ) ως συναρμόδιο αναμένεται να εγκρίνει τους περιβαλλοντικούς όρους μέχρι την Πέμπτη κι από εκεί και πέρα αναλαμβάνει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 425 εκατ. ευρώ, κονδύλια που έχουν διασφαλιστεί μέσω του ΕΣΠΑ.

Οπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, «ένας αγώνας δρόμου, με πολλές δυσκολίες, φτάνει στο τέλος του. Από εκεί και πέρα έρχεται ο... ημιτελικός αγώνας της δημοπράτησης για την κατασκευή του έργου. Θέλουμε να τελειώσουμε και μ' αυτό μέχρι το τέλος του έτους, ώστε να αρχίσουν τα έργα στην επέκταση της Καλαμαριάς».

Η επέκταση στην Καλαμαριά είναι μήκους 4,8 χιλιομέτρων με πέντε στάσεις (υπόγειοι σταθμοί): πρώην νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα. Η διακλάδωση θα αρχίζει από το σταθμό Πατρικίου της βασικής γραμμής, ανάμεσα σε Ανάληψη και Βούλγαρη, και θα καταλήγει στον τερματικό της Μίκρας, όπου έχει προβλεφθεί και σύνδεση με τα αστικά λεωφορεία, αλλά και με θαλάσσια συγκοινωνία (εφόσον κάποτε δρομολογηθεί κι αυτό το έργο).

Σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι ανταποκρίσεις των γραμμών στο σταθμό Πατρικίου δε θα είναι σε διαφορετικό επίπεδο, αλλά εντός του ίδιου σταθμού, δίχως αλλαγή αποβάθρας και συνεπώς χωρίς ταλαιπωρία, ούτε καν με αλλαγή συρμού.

Η περιβαλλοντική μελέτη έχει κατατεθεί από τον προηγούμενο Απρίλιο και τέθηκε σε διαβούλευση για 60 μέρες, όμως η σημαντική καθυστέρηση υπήρξε στην προμελέτη, η οποία είχε κατατεθεί πριν από ένα χρόνο για να εγκριθεί τελικά τον προηγούμενο Απρίλιο. Η δημοπράτηση θα γίνει τους επόμενους μήνες, όπως διαβεβαιώνει η «Μετρό Θεσσαλονίκης», ενώ θα γίνει προσπάθεια να παραδίδονται σε χρήση τα τμήματα που ολοκληρώνονται και καθίστανται λειτουργικά. Ετσι, μπορεί ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του συνόλου της επέκτασης να είναι 60 μήνες, όμως αρκετά νωρίτερα το μετρό θα μπορεί να πηγαίνει μέχρι την πρώην νομαρχία και την Καλαμαριά.

Οι αρμόδιοι επισημαίνουν ότι ο χρόνος κατασκευής της επέκτασης θα είναι σημαντικά μικρότερος από εκείνο που απαιτείται για τη βασική γραμμή, καθώς δεν υπάρχουν αρχαιότητες στη διαδρομή.


Οδός Δελφών

Την ίδια ώρα, η κατασκευάστρια εταιρία προετοιμάζεται για την είσοδο των συνεργείων κατασκευής στο σταθμό του μετρό στην Ανάληψη. Αυτό προβλέπεται να γίνει στις 4 Σεπτεμβρίου και για δέκα μήνες (συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης) έχουν προγραμματιστεί πολλές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που αφορούν ειδικά την οδό Δελφών, καθώς πρόκειται για δρόμο με πολύ μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, που εξυπηρετεί ορισμένες από τις πιο πυκνοκατοικημένες (και με τα περισσότερα ΙΧ) περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Σύμφωνα με τους επικεφαλής της «Μετρό Θεσσαλονίκης», θα διακοπεί η κυκλοφορία όλων των οχημάτων σε τμήμα της οδού Δελφών, από τη συμβολή της με την οδό Μ. Μπότσαρη μέχρι την οδό Π. Συνδίκα, και η κυκλοφορία των οχημάτων θα πραγματοποιείται μέσω των οδών Μ. Μπότσαρη, Σόλωνος και Π. Συνδίκα.

Τα τμήματα των οδών Αναλήψεως και Χατζηλαζάρου, από την οδό Μυκηνών μέχρι την οδό Δελφών και το τμήμα της οδού Ψυχάρη, από την οδό Λυσικράτους μέχρι την οδό Δελφών θα μετατραπούν σε αδιέξοδα.

Η είσοδος του Νοσοκομείου Αφροδισίων και Δερματικών Νόσων επί της Δελφών καταργείται προσωρινά και οι ανάγκες θα εξυπηρετούνται από τις εισόδους επί των οδών Χαλκιδικής και Ψυχάρη. Επίσης, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του νοσοκομείου, η οδός Λυσικράτους αμφιδρομείται. Από τη Δελφών θα έχουν πρόσβαση στο νοσοκομείο τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και οι πεζοί.

Σημαντικές αλλαγές αναμένονται και στα δρομολόγια των λεωφορείων του ΟΑΣΘ που διέρχονται από τη Δελφών. Η οδός Σόλωνος θα πρέπει να «σηκώσει» σημαντικό κυκλοφοριακό βάρος. Οσοι κατευθύνονται ανατολικά θα πρέπει να εισέρχονται αριστερά στην Μπότσαρη και ακολούθως δεξιά στη Σόλωνος. Μετά πρέπει να στρίβουν δεξιά στη Συνδίκα και αριστερά στη Δελφών. Αντίθετη πορεία θα ακολουθούν όσοι κατευθύνονται προς το κέντρο. Οι αρμόδιοι του ΟΑΣΘ ελπίζουν ότι δε θα υπάρξουν ακυρώσεις ή περιορισμός δρομολογίων, ενώ οι γραμμές που θα επηρεαστούν είναι: «3» (ΙΚΕΑ - Ν.Σ. Σταθμός μόνο προς ανατολικά), «7» (Αγιος Ιωάννης - Πανεπιστήμιο), «33» (Αγ. Παντελεήμονας - Βενιζέλου μόνο προς κέντρο) και «39» (Κηφισιά - Δικαστήρια μόνο προς ανατολικά).
Στη Σόλωνος η παράνομη στάθμευση είναι... καθιερωμένη, ενώ το πλάτος του δρόμου είναι μικρό. Οι κάτοικοι θα αναγκαστούν να βρουν άλλους χώρους για τα οχήματά τους. Η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης γνωρίζει τις μεγάλες δυσκολίες που πρόκειται να αντιμετωπίσει και έχει κάνει ένα σχεδιασμό.

Από την άλλη, δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να κατασκευαστεί ο σταθμός, αφού, όπως υποστηρίζουν οι κατασκευαστές, ο όγκος των μηχανημάτων επιβάλλει την κατάληψη τμήματος της Δελφών. Είναι χαρακτηριστικό ότι για την κατασκευή του μετρό στην Αθήνα είχε απαιτηθεί να κλείσει η Αγίου Κωνσταντίνου, μια από τις σημαντικότερες αρτηρίες της πρωτεύουσας. «Δεν μπορούμε να το ξεπεράσουμε αλλιώς αυτό το ζήτημα. Είναι αναγκαίο για κατασκευαστικούς λόγους να κλείσει το τμήμα της Δελφών. Για ένα μεγάλο έργο είναι λογικό. Στόχος μας είναι να μειώνουμε τους χρόνους κατασκευής, γι' αυτό άλλωστε και επιτύχαμε να έχουμε συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης των έργων στη Δελφών το δεκάμηνο. Θέσαμε αυστηρό χρονοδιάγραμμα και θεωρούμε πως θα τηρηθεί», είπε ο διευθυντής έργων μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης.
Σε ό,τι αφορά τα αρχαιολογικά ζητήματα, οι τεράστιες καθυστερήσεις φαίνεται πως αποτελούν παρελθόν. Πλέον αρχαιολογικά έτοιμοι είναι οι σταθμοί «Ν. Σ. Σταθμός» και «Πανεπιστήμιο», ενώ τις επόμενες μέρες «απελευθερώνεται» το «Σιντριβάνι» (βρέθηκε λύση για τη διατήρηση της βασιλικής, σύμφωνα με τις επιταγές του ΚΑΣ) και τις επόμενες εβδομάδες η Φλέμιγκ. Τα εναπομείναντα σκάμματα είναι τέσσερα (διακλάδωση πλατείας Δημοκρατίας, σταθμός πλατείας Δημοκρατίας, Βενιζέλου και Αγία Σοφία). ΤΑΣΟΣ ΤΑΣΙΟΥΛΑΣ ~ agelioforos.gr




Κατεδάφιση επτά κτιρίων που εφάπτονται στα βυζαντινά τείχη

Επτά ακόμη κτίσματα, που εφάπτονται στα βυζαντινά τείχη, θα κατεδαφιστούν την Τρίτη, στις 08.30, από τις υπηρεσίες της αντιδημαρχίας Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων, με στόχο την ανάδειξη των βυζαντινών αρχαιοτήτων, αλλά και για λόγους ασφαλείας.

Πρόκειται για κτίσματα, που βρίσκονται επί της οδού Ευσεβίου (αναστροφή λεωφορείου 23-αριστερά από την πρώτη Πορτάρα) και σύμφωνα με την ανακοίνωση της Διεύθυνσης Κατασκευών Αρχιτεκτονικών Έργων, είναι ρυμοτομούμενα και βρίσκονται εντός του χώρου πρασίνου της ζώνης των Βυζαντινών τειχών.

Η επιχείρηση κατεδάφισης η οποία θα διαρκέσει δύο ημέρες, πραγματοποιείται στο πλαίσιο του έργου «Κατεδάφιση ρυμοτομούμενων κτισμάτων», ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης και έχει εκδοθεί από την αρμόδια Διεύθυνση Πολεοδομίας το σχετικό πρωτόκολλο της επιτροπής επικινδύνων ετοιμόρροπων οικοδομών. Η αντιδημαρχία Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων μετά την ολοκλήρωση της κατεδάφισης θα προχωρήσει στον καθαρισμό του χώρου με την απομάκρυνση των μπαζών και στη συνέχεια στην αισθητική αναβάθμιση της περιοχής των τειχών.

«Ο δήμος Θεσσαλονίκης συνεχίζει με γρήγορους ρυθμούς την επιχείρηση απομάκρυνσης των αυθαίρετων κατασκευών που εφάπτονται στα βυζαντινά τείχη, σημεία που είναι από χρόνια χαρακτηρισμένα ως χώροι πρασίνου. Απελευθερώνουμε τον δημόσιο χώρο, αναδεικνύουμε τα μνημεία που αποτελούν σύμβολα για την ιστορία της πόλης και συμβάλλουμε στην ασφάλεια και στην προστασία της υγείας των περιοίκων», δήλωσε σχετικά ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού Πολεοδομίας και Δικτύων, Ανδρέας Κουράκης.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου